Det finns brudpar som vet direkt. De vill inte se varann förrän vid altaret. Det är deras grej, och det finns ingenting att diskutera.
Men sen finns det de som är lite osäkra. De vill ha det där ögonblicket vid altaret orört, men de vet också att de kommer vara nervösa, att det känns stort, och att de egentligen bara vill vara nära varann redan innan allting börjar.
Som bröllopsfotograf möter jag ofta par som har exakt det dilemmat.

Vad är ett nästan-möte?
Vi hittar en dörr, en husknut, ett träd eller kanske ett staket. Ni ställer er på var sin sida. Ni kan höra varann, ni kan prata, ni kan hålla hand runt dörrkarmen.
Ni ser fortfarande inte varann.
Men ni kan stå där en stund och prata med varandra, och kanske släpper nervositeten lite och ni har fått ett eget ögonblick, bara för er, innan hela dagen tar fart och bilderna brukar bli otroligt fina.
Hur vi lägger upp det praktiskt
Vi lägger in det just innan det är dags att åka mot vigsellokalen. Jag visar er var ni ska stå, sen är det er stund. Ni bestämmer själva om ni vill prata, hålla hand eller bara stå där.
Jag är i närheten och tar bilderna. De flesta glömmer bort mig ganska fort.
Inte säkra
Ni behöver inte bestämma er nu. Men om ni vet att ceremonin kommer kännas stor och att ni vill ha något eget innan allting börjar, så tror jag det här kan vara något för er.
Hör av er om ni vill prata om hur er dag kan se ut.